Dyrehold- Opgave A

Hey Bloggen!

Opgave A 


Mål for dyreholdet

1. Vælg en bruger/borger gruppe.
Vores målgruppe er dagtilbud børn i alderen 4+, da børn under måske vil være for små til at kunne forstå forståelses af udviklingen fra larve til sommerfugl. 

Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodese? Inddrag den læste litteratur.

2. Hvilke mål er der for bruger/borger gruppens læringsudbytte?
Vores mål for børnene er at vi kan se at de har forstået udviklingsprocessen gennem dialog, samt gemmen tegninger. 

Vores mål er at opnå naturdannelsens 5 elementer. 

Materielle: Afhængighed af  

Erfarings basserede: De ser udvikling, de mærker laverne, de passer dem og får føling med hvordan det er at have sommerfuglelaver samt omsorg for dem.  

Kognitive: Får viden om hvordan udviklingen foregår. Der bliver visualiseret (Bøger, billeder, undersøgelse/Analyse "krible krable forskellighed") 

Følelses mæssige: Se hvordan hverdagen foregår, om børnene kigger til dem samt snakker om dem. Og hvordan børnene reagere når sommerfuglene skal slippes fri. 

Filosofiske: Se hvordan sommerfuglen har værdi for naturen.  



3. Hvordan skal dyreholdet placeres og indrettes med henblik på brugernes oplevelses- og læringsmuligheder?
De færdig udviklede sommerfugle placeres i et net, og larverne placeres i et terrarie. 


4. Hvilke naturfaglige begreber kan dyreholdet give anledning til at introducere/bearbejde?
Udvikling- forpupning (Beskrivelse af dyr /Analyse) 

5. Hvilke tegn på læring, vil I kigge efter?
Deres dialog med hinanden, lave tegninger, Start  ("Hvordan tror i udviklingen sker" Samt en sommerfugl) Efter forløbet (Hvordan deres tegninger har udviklet sig) 


Som relevant sang til temaet kan vi bruge den her sang. 



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Udviklingsprojekt del 2

Del 1 Udviklings projekt.

Grønt sløjd - snit en ske