Dyrehold - opgave D & E
Hey bloggen!
Vi har nu lavet sat os mere ind i vores dyrehold og derfor lavet opgave D & E.
13. Vi vil gennem vores billeder vise udvikling af dyreholdet, så man visuelt kan se hvad der er sket. Vi vil fra vores smtte model evaluere forløbet, samt se tegnene på, om vores mål er opnået.
14. Figurerne til at vise sommerfuglens cyklus, så børnene kan have noget håndgribeligt. Piktogrammer til at gøre det mere visuelt for børnene, samt vendespil for matematisk opmærksomhed.
15. Vi har selv fået ny viden om sommerfuglens cyklus. Vi har prøvet os frem og der var mange ting vi troede var nemmere, f.eks at finde sommerfuglelarverne.
Vi har fanget sommerfugle og kigget på dem, hvor vi har fundet ud af de er meget forskellige. Vi har også fundet ud af hvordan de spiser samt smager.
16. Er det etisk korrekt at vi har prøvet at fange larver der er vant til naturen, og ikke er vant til inde livet.
17. Vores dyrehold har en almen dannelse om sommerfuglens cyklus samt at alle dyr har en værdi for naturen og mennesket. Vi har også brugt de 5 natur dannelseselementer tidligere i dyreholdet.
18. Det gav anledning til gode relationer, samt ny viden og viden man kan deles om. Vi havde en rigtig god oplevelse på vores biotop, hvor vi var ude og lave sommerfugle lokkefælder, her blev relationen stærkere, samt vi fik kigget på en masse sommerfugle og få et indblik i dem. Samt vi er med til at se hvordan sommerfuglen udvikles.
Hejsa
SvarSletHer kommer (endelig) kommentarer på jeres indlæg - jeg starter med de nyeste først.
En mindre ting: Det er en hjælp hvis I giver jeres indlæg etiketter, så jeg kan gennemse dem et emne ad gangen ;-)
Overskuelig besvarelse af opgave D+E -
pkt.13 kunne fotos fra forløbet inddrages på en aktiv måde i den pædagogiske praksis med jeres målgruppe?
Vh Ida