Hey bloggen! Dette er vores del 2 af vores udviklingsprojekt. :D Redegøre for hvilke didaktiske og pædagogiske metoder I anvender til udvikling af den pædagogiske praksis anvend litteratur til at underbygge jeres redegørelse. De metoder, vi har valgt at benytte er disse, som har en relevant i vores opgave, blandt andet: Patrick Grahn Naturdannelsens 5 elementer Naturvidenskablige kompetencer Undersøgelse om hvor meget tid børn tilbringer i naturen Patrick Grahn Omkring Patrick Grahn, da han har sammen med 4 andre lavet en undersøgelse på 2 børnehaver. De to børnehaver, der er tale om er Børnehaven Lekatten og om Børnehaven Statarlägen. I deres undersøgelse har de haft meget fokus på leg, kreativitet, motorik, koncentration og sundhedstilstand. Ift. koncentration er der i de fleste tilfælde meget stor forskel på Lekatten som er en trationel børnehave, og så Statarlägen som er en naturbørnehave. Naturdannelsens 5 elementer I rapporten Børns natur dannelse står der: “hvor samsp...
Hey Bloggen! Vi har idag undersøgt planter fra vores biotop. Plante 1 Plante 2 Plante 3 Dansk: Gaffel-vortemælk Latin: Euphorbia peplus Dansk: Lund-padderok Latin: Equisetum pratense Dansk: Ribs art (Have-ribs) Latin: Ribes rubrum Information Gaffelvortemælk, ofte skrevet gaffel-vortemælk, er en enårig, 15-25 cm høj plante i vortemælk-familien. Arten er nu udbredt som ukrudtsplante over hele Jorden, men er oprindeligt hjemmehørende i Sydeuropa og Vestasien. Gaffelvortemælk ligner skærmvortemælk, men har ægformede blade, der er helrandede. Egen beskrivelse Små Blade, der klynger om hinanden. Den har små gule blomster på, samt nogle så hår rundt om dem. Information Lundpadderok, ofte skrevet lund-padderok, er en sporeplante, der vokser på fugtig bund i skove, på skrænter og tørre enge. De grønne sommerskud er 10-50 cm høje. Hele planten indeholder kiselsyre i form af små, skarpe krystaller, der udskilles på ydersiden a cellerne. Egen beskrivelse Meget lang, den har nogle små ...
Hey bloggen! I dag har vi hørt om forskellige snitte teknikker, samt hvilket træ der er nemt eller svært at arbejde med. Vi har bl.a. lært at jo tørre træet er, desto hårde bliver det at snitte i det. Herunder har vi de opskrifter vi skulle snitte en ske ud fra: Processen i vores ske-snitning var lang, og man blev hurtigt lidt fortabt i det da det tog rigtig lang tid. Christoffer var dog rigtig god til at komme rundt og hjælpe til. Vi startede med at finde et stykke træ, som så skulle saves i mindre stykker, derefter begynder snitte arbejdet. Dem af os som nåede langt nok, kunne komme igang med at udhule skeen, samt slibe skeen med sandpapir.
OK - kiggede forbi
SvarSletVh Ida