Hey Bloggen! Vi har idag undersøgt planter fra vores biotop. Plante 1 Plante 2 Plante 3 Dansk: Gaffel-vortemælk Latin: Euphorbia peplus Dansk: Lund-padderok Latin: Equisetum pratense Dansk: Ribs art (Have-ribs) Latin: Ribes rubrum Information Gaffelvortemælk, ofte skrevet gaffel-vortemælk, er en enårig, 15-25 cm høj plante i vortemælk-familien. Arten er nu udbredt som ukrudtsplante over hele Jorden, men er oprindeligt hjemmehørende i Sydeuropa og Vestasien. Gaffelvortemælk ligner skærmvortemælk, men har ægformede blade, der er helrandede. Egen beskrivelse Små Blade, der klynger om hinanden. Den har små gule blomster på, samt nogle så hår rundt om dem. Information Lundpadderok, ofte skrevet lund-padderok, er en sporeplante, der vokser på fugtig bund i skove, på skrænter og tørre enge. De grønne sommerskud er 10-50 cm høje. Hele planten indeholder kiselsyre i form af små, skarpe krystaller, der udskilles på ydersiden a cellerne. Egen beskrivelse Meget lang, den har nogle små ...
Hey bloggen! Dette er vores del 2 af vores udviklingsprojekt. :D Redegøre for hvilke didaktiske og pædagogiske metoder I anvender til udvikling af den pædagogiske praksis anvend litteratur til at underbygge jeres redegørelse. De metoder, vi har valgt at benytte er disse, som har en relevant i vores opgave, blandt andet: Patrick Grahn Naturdannelsens 5 elementer Naturvidenskablige kompetencer Undersøgelse om hvor meget tid børn tilbringer i naturen Patrick Grahn Omkring Patrick Grahn, da han har sammen med 4 andre lavet en undersøgelse på 2 børnehaver. De to børnehaver, der er tale om er Børnehaven Lekatten og om Børnehaven Statarlägen. I deres undersøgelse har de haft meget fokus på leg, kreativitet, motorik, koncentration og sundhedstilstand. Ift. koncentration er der i de fleste tilfælde meget stor forskel på Lekatten som er en trationel børnehave, og så Statarlägen som er en naturbørnehave. Naturdannelsens 5 elementer I rapporten Børns natur dannelse står der: “hvor samsp...
Hey bloggen! I dag har vi lært om forskellige bushcraft færdigheder. Vi har bl.a. lært forskellige teknikker til at binde reb, samt hvordan man laver sit eget reb ud af naturmaterialer såsom: siv, dunhammere, brændenælde m.m. Her er vi igang med at flette på forskellige måder, og her erfarede vi at det ikke var helt ligetil med alle materialer. Vi lærte også at binde en grydeholder ud af pinde og reb, som så kan bruges til at holde en gryde på et bålstativ. Som det sidste fik vi også igangsat projekt ler perler. Vi nåede dog kun at forme dem, men vil senere brænde dem over et bål.
OK - kiggede forbi
SvarSletVh Ida